Röviden leírom a legfontosabbakat. A fékfolyadéknak van egy olyan tulajdonsága, hogy szereti magába szívni a nedvességet. A folyamatos felmelegedés-lehűlés során a féknyergeken át minimális pára képződik ami elősegíti a fékfolyadék romlását, ezért is szükséges két évente lecserélni. Amikor a fékfolyadék felvesz némi nedvességet az negatív irányba befolyásolja a fékfolyadék forráspontját. Mivel nagyon kevés fékfolyadék van a fékrendszerben így az hamar át is melegszik.
Mi kell hozzá???
1: minimum a gyári előírásnak megfelelő fékfolyadék, (vagy Dot 5.1-es a sportosabb felhasználóknak)
2: rongy
3: csillag csavarhúzó, 8-as (10-es) villáskulcs
4: fecskendő
5: tárolóedény
6: átlátszó műanyag cső
7: szappanos meleg víz
-Vegyünk jó minőségű minimum a gyári előírásnak megfelelő fékfolyadékot (vagy Dot 5.1-es fékfolyadékot a sportosabb felhasználóknak)
-Készítsünk meleg szappanos vizet mielőtt nekiállunk bárminek, mert csak ezzel moshatjuk le a kicsorduló fékfolyadékot.
-Rakjunk rengeteg rongyot a féktartály köré, mert egy csepp is szétmarja a fényezést.
-Vegyük le a féktartály tetejét.
-Dupla tárcsás első féknél az olaj leengedését mindig a távolabbi féknyeregnél kezdjük.
-Tegyünk egy átlátszó műanyag csövet a légtelenítő csavarra, és lazítsuk meg. (ha esetleg sok levegőbuborék jelenik meg a csőben mikor megnyitjuk a leeresztő csavart, akkor picit zárjunk rajta, mert az a levegő már nem a rendszerből jön, hanem a leeresztő csavar mellöl)
-A kicsurgó fékfolyadékot egy edénybe engedjük.
-Szép lassan elkezd csurogni a fékfolyadék.
-Kezdjük el lassan húzogatni a fékkart és figyeljük, hogy az átlátszó csövön milyen fékfolyadék távozik.
(arra nagyon figyeljünk, hogy a tartályból ne fogyjon el a fékfolyadék mert akkor fellevegősödik a rendszer)
-Én egy 20ml-es fecskendővel szoktam után tölteni a a tartályt. (ne féljünk attól, hogy az új fékfolyadék keveredni fog a régivel, mert nem fog)
-Amikor a csőben megjelenik a friss fékfolyadék, akkor a fékkar finom behúzása közben elzárjuk a légtelenítő csavart, és ugyanezt megcsináljuk a másik munkahengeren is.
-Végül a tartályt max jelzésig töltve visszarakjuk a kupakot.
-A csere elvégzésekor a fékmunkahenger környékét lemossuk a szappanos vízzel.
-A fékfolyadék csere után próba.
Ha mindent jól csináltál akkor a fékkar nem esik be, ha viszont rosszul és fellevegősödött a rendszer, akkor a fékkar beesik és nincs fékhatás.
Ebben az esetben légteleníteni kell újra.
Javaslom, hogy először menj el egy haverhoz aki már csinált ilyet és kérd a segítségét.
Látni fogod milyen egyszerű és te is megtudod csinálni.
A leírtakért felelősséget nem vállalok ez csak az én magán véleményem , tapasztalatom.