Teleszkóp szimering csere
Elég gyakran előforduló meghibásodás, amikor a teleszkóp szimering „elfossa magát”, vagyis elengedi a lengéscsillapító olajat. Ez lehet természetes kopás miatt vagy mechanikai sérülés következtében (pl. belekerül vmi piszok). A jelenség egyrészt kellemetlen, mivel arrafelé minden tiszta olaj lesz: a teleszkópszár, a felni, másrészt viszont veszélyes, mivel romlik a motor úttartása, valamint ha ráfolyik az olaj a fékre, akkor a fékhatás is jelentősen csökken. Nem árt minél hamarabb orvosolni a hibát. Ne félj, nem kerül egy vagyonba! A műtét – gyakorlott szerelőnek – nem túl bonyolult feladat, ellenben otthon, szakértelem hiányában nagyon hosszú ideig tart, speciális szerszámok hiányában pedig sokszor szinte lehetetlen elvégezni.
Olajos teleszkópszár
A szimering csere menete
Először felbakolod a motort, mivel az első kerekét ki kell venned. Ezután kikapod a kereket, leszereled a sárvédőt, és minden egyebet, ami a teleszkóphoz közvetlenül kapcsolódik, vagy útban van a javításnál. A telóból leengeded az olajat, kiveszed a rugót, majd mindkettőt lecsöpögteted és gondosan letisztítod, mivel a feltöltéshez új olajat fogsz használni. A szétszerelés kényes művelet, mivel nem szabad megsérteni a csúszószár felületét, ráadásul gyakran speciális szerszámokkal kell dolgozni. A rossz szimeringet kiveszed, és jó messzire elhajítod. Az összerakás ugyanez visszafelé, de az új szimering felrakásához ismét kell egy spéci szerszám, amivel anélkül tudod beütni a helyére, hogy megsértenéd.
Teleszkóp szimering beütő adapter
Feltöltés lengéscsillapító olajjal
Az összerakott teleszkópba gyárilag előírt mennyiségű és viszkozitású lengéscsillapító-olajat tölts. Ennél a résznél tudsz játszani valamelyest a légréssel és az olajsűrűséggel, hogy az eredetitől eltérő, a stílusodhoz jobban illeszkedő legyen a rugóstag viselkedése. Ezután már csak mindent vissza kell szerelni a helyére, és kész is. Kb. másfél óra az egész.
Nem mennyiség, hanem légrés alapján kell belőni a szintet
A futómű főpróbája
A motor futóműve nem játék. Nagyon nagy odafigyeléssel kell javítani és szerelni, hiszen a Te testi épséged múlik rajta. A főpróba előtt mindent ellenőrizz le, és ha jónak találod, ki lehet próbálni. Olyan érzés lesz, mintha új motorod lenne.
Forrás: motorszerelo.com