logo



Sziasztok!
Úgy döntöttem, hogy mivel rengetegen jeleztétek, hogy lecsúsztatok az akcióról, meghosszabbítom az időtartamot pici változtatással!
Januári hónapban minden 15", 16", 17" és 18"-os méretben, minden kategóriában, a 12.000 Ft és az az alatti gumikat 50% kedvezménnyel vásárolhatod meg!
(tehát a 12.000 Ft-os gumi 6.000 Ft és akár az 5.000Ft-os pl robogó gumi 2.500 Ft-ért elvihető)
Használjátok ki a lehetőséget és mindenkinek motorozásban gazdag Boldog Új Évet kívánok!


Időszakos szerviz (olajcsere)


Olajcsere. Ez a szó mindössze egy részét írja le annak a karbantartási folyamatnak, amit bizonyos kilométerenként el kell végezni egy motoron. A szervizintervallum ugyanis nem csak arra vonatkozik, hogy a motorolaj mennyit bír ki, hanem ilyen időközönként kell bevonulni a szervizbe átvizsgálásra. Bár ez némelyik szervizben nem értelemszerű, de meg kell vizsgálni a légszűrő, a fékek, a futómű, a lánc, a csapágyak állapotát, valamint azt, hogy nem lazultak-e ki csavarok. Apróságnak tűnik ugyan, de végig kell csinálni, különben könnyen életveszélyessé válhat a motor.



Milyen gyakran cseréljem az olajat?


Az olajcsere időpontja legtöbb márkánál futásteljesítményhez van kötve. 6-10-12 000 km, melyiknél mennyi. Ehhez azonban nem kell szigorúan ragaszkodni, hiszen általános felhasználásra vonatkoznak. Például annak, aki gyakran használja pályán a motorját, mindenképpen sűrűbb olajcserét javaslok, hiszen a nagyobb igénybevétel az olajat és az alkatrészek legtöbbjét is érinti. Télre való elrakás előtt is érdemes lecserélni a használt olajat, mert annak savas kémhatása károsíthat a blokk belsejében néhány alkatrészt. Ha az őszi olajcsere elmarad, akkor tavasszal mindenképpen meg kell ejteni, hiszen az olaj hosszú állás alatt vizet szed össze a levegőből. Fűtött garázsban tartott kedvenceknél ez kevésbé érdekes.


Sűrűbb olajcserétől baja még nem lett motornak, bezzeg ritkábbtól annál inkább

Ajánlom figyelmetekbe ezt az oldalt:

Katt a képre!





Forrás: motorszerelo.com