Az O vagy X gyűrűs láncoknál a görgőkre és a gyűrűkre egyaránt. Gyűrű nélküli láncoknál a szemek súrlódó felületei közé is kell láncspray-t juttatni, ezeknél lehetőleg a lánc belső oldaláról, hiszen menet közben az olaj a centrifugális erő hatására kifelé indul, így eljut a csapok másik oldalára is. Most arról ejtünk pár szót, hogyan tisztítsuk a láncot, hogy közben NE tegyünk kárt benne, és ne csökkentsük le az élettartamát! A lánc a motor leggusztustalanabb alkatrésze. Koszos, olajos, de bármilyen meglepő, így érzi magát igazán jól, és működik tökéletesen. Ha valaki mégis szeretné megtisztítani, akkor semmiképpen ne használjon hozzá benzint, vagy féktisztítót, mert az megmarja a láncszemek közötti gumigyűrűket (ha vannak). Ezek azután elengedik a kenőanyagot, és a lánc hamarosan tönkremegy. A vizes bázisú Brigeciol vagy más kimondottan erre gyártott lánctisztítók nem bántják a gyűrűket. Nagynyomású mosóval közelről tilos mosni!!! A tisztítás után a kerék lassú forgatása mellett ronggyal töröljük le a maradék szennyeződést.
A meghajtóláncnak nem szabad sem túl feszesnek, sem túl lazának lennie. Előbbi esetben rongálja a meghajtó tengely- és kerékcsapágyakat, vagy akár el is szakadhat. Utóbbi esetben le is ugorhat a lánckerékről, ami további bonyodalmak kezdetét jelenti. Minden motornál más és más feszesség a megfelelő és érdemes megnézni a gépkönyvben a helyes értéket. Némelyik motornál még egy, a lengővillára ragasztott kis információs táblácska is található, amin általában megjelölik a gumi megfelelő nyomását, illetve a megfelelő láncfeszességet . Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor pedig egy kis segítséggel meg lehet oldani. (üljön rá a motor gazdája és így terhelés alatt legyen 2-3 cm lógása a láncnak maximum-ezzel nagyon nem nyúlhatsz mellé) A beállítás kis kézügyességgel, és néhány szerszámmal elvégezhető otthon is, akinek mégsem menne, vagy még nem próbálta, az forduljon szakemberhez, vagy rutinosabb motoros társaihoz segítségért. Nagyon fontos! A lánc beállítása után tekerjük arrébb a hátsó kereket, és ellenőrizzük ismét a lánc feszességét. Nagyon gyakori ugyanis, hogy a lánc „szakaszosan nyúlik”, vagyis egyik része jobban, másik kevésbé és forgás közben hol túlságosan feszes, hol túlságosan laza lesz. Az ilyen lánc egyértelműen a végét járja, sürgősen le kell cserélni, nem kell megvárni, amíg kifogyunk az állítási lehetőségekből.
A szakaszosan vagy teljesen megnyúlt lánc cseréjével nem érdemes várni, kísérletezni, hogy meddig bírja még. Ez pontosan olyan, mint egy kopásjelzőig kopott fékbetét vagy gumi. A motor üzembiztonsága múlik rajta. Speciális szerszámok nélkül (főleg a nittelő szem összenyomásához szükséges szerszám nélkül) esélytelen a szakszerű csere, ezért érdemes mindig szakemberhez fordulni. Láncot érdemes mindig lánckerekekkel együtt cserélni, így garantálható a leghosszabb élettartam.